JVM igen...

Inatt spelade Sverige semifinal i JVM, mot USA.
03.00 ringde klockan, efter att jag somnat runt 01, så var jag inte så jättepigg men när det är viktig hockey på TV får kroppen ta det :)

2-2 efter två spelade perioder, Sverige spelar stundtals riktigt bra hockey, men lyckas inte sätte pucken tyvärr.
Första som händer i tredje är att kapten Johansson får en 5+20 för ELBOWING?
Han håller ju förfan armen så mycket in till kroppen som det bara går.
Okej om dem hade tagit den för "Checking to the head" då kanske jag hade köpt den.
Men men, domarna i denna match var bland det sämsta jag sett på länge, div 3 klass på dem!

Sverige klarar 5 minuter i 4mot5 och får direkt efter det spela 5mot4 istället, men lyckas inte heller göra mål.
Istället är det USA som gör 3-2, som senare också blir 4-2 efter snubbel av Rundblad (för andra gången ikväll).

Sen pyttsar jänkarna in 5-2 i öppen kasse i slutet, tyckte faktiskt inte att USA var så mycket bättre än Sverige, svenskarna var ineffektiva bara! Markström gör en enda tabbe i hela turneringen, och den ger 3-2 ledningen till USA. Aja, allt kan hända i hockey och det är väll lite utav tjusningen.

Betyg på matchen (1-5)
Tre Kronor 4
USA 3
Domare 1


Men faan vad jag ångrade att jag var vaken hela natten för att se på en förlustmatch! :D

Nu ska jag sysselsätta mig lite på jobbet så jag inte somnar!

Later friends!

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0