Förseningar..

Igår eftermiddag när jag skulle ta tåget hem från Hallsberg så uppstod det en del problem.
Detta kan låta väldigt rörigt, och tro mig, det var det också!

För det första så var "tåget i tid", 17.20 skulle det gå från SPÅR 1.
Jag springer iväg till spår 1, när dem plötsligt ropar ut i högtalarna att tåget på spår 1 ska till Mjölby?
Jaha tänkte jag, då väntar jag lite tills jag VET var tåget ska.
Lokföraren som ska köra tåget från spår 1 kvistar förbi mig och jag frågar om hon ska köra tåget till Örebro.
Jaa säger hon, och kollar konstigt på mig.
Vad bra tänkte jag, och frågade, men varför står det på skylten vid spåret att tåget ska till Mjölby då?
Då blev hon lite osäker på om var tåget skulle någonstans.

Sen kommer hon och säger att tåget SKA till Örebro, jag skuttar på tåget och sätter mig bland ett gäng upprörda, stressade resenärer som har fått samma info som mig.
När klockan är 17.25 (5 min sent alltså) så kommer lokföraren igen och säger att vi måste byta fordon mot det som står på spår 5b. Bör väll även tillägga att tåget som skulle gå till Mjölby skulle gått 16.40 och var lite mer sent än mitt tåg. Så tåget tömms på folk och det blir vallfärd mot spår 5b.
Väl framme där kollar alla konstigt på oss och frågar om vi ska till Mjölby?
Nej säger vi, detta tåget ska till Örebro och tittar på varandra?

Då kommer konduktören på det "nya" tåget och säger att dem ska till Mjölby?
AMEN VAFAN tänker jag,
Så det här går inte till Örebro, frågade jag honom.
Nej Mjölby, sa han då!

Och under tiden så håller dem på och annonserar i högtalarna att tåget på spår 5b ska till Örebro och spår 1 ska till Mjölby?

Ingen visste ett jävla dugg igår, så när klockan blivit 17.33 sprang jag till bussen som skulle gå 17.35,
men TRO PÅ FAN att bussen också var sen, dock bara 4-5 minuter.

Dags för körkort? Jajjemän!
Ett jävla strul med kollektivtrafik på vintern.

Nu ska jag äta lite frukost och ta det lugnt några minuter innan det är dags att invänta lunchen ;)

Hade bra!

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0