Helgen som var...

Ja, en liten historia om vad som hänt i helgen då..

Fredag eftermiddag, gick hem från jobbet, la mig på soffan, spelade lite TV-spel och mös runt lite i hemmet.
Hade "Idol-kväll" hemma hos mig med Nuns, Lollo och Mike.
Därefter somnade jag ganska kvickt, var så jävla trött.

Lördag,
Lördag morgon, Oskar ringer och väcker mig ca 7.30, jag kliver upp käkar lite frukost och inväntar bilen som ska ta oss till Hallsberg, företagshockey på schemat! :D
Vi hade lite problem i gruppspelet med 1 vinst, 1 lika och en förlust, vilket gjorde att vi kom 2:a i gruppen, och match om tredjepris skulle spelas för våran del.
En riktigt grinig match mot ett gäng nötter skulle jag vilja kalla dem, fyfan vilka surpittar det finns.
Efter halva matchen ska jag slänga iväg en passning från eget hörn bort mot deras blålinje, men precis när jag skickar iväg pucken så sträcker en kille fram nyllet och olyckan var ett faktum.
Pucken sliter upp ett stort jack mitt mellan ögonon på honom, han faller till isen och blodpölen slutar aldrig växa!
Hoppas att det gick bra med honom i alla fall !

2-2 efter full tid, straffar avgör.
Jag lägger första straffen, sätter den med ett stenhårt handledsskott i krysset.
Deras första straff räddas av våran "Guld-gosse" Emil Hellström som stog i kassen hela turneringen!

Andra straffen missar båda lagen och vi har läge att avgöra i omgång tre.

Jonas kliver fram, och nästan halvsnubblar iväg ett skott som letar sig in i nätmaskorna och matchen är avgjord!

4-2 till Green Cargo, och Bronspengen är våran! :D
Mycket trevlig dag, tack alla som var med, både på planen och på läktaren!

-- -- -- -- --

Lördag kväll.
Direkt hem efter hockeyn, duscha ta ett par snabba öl, klä på sig, äta, kolla lite på Rögle - Modo med Foppa, Näslund och Sundström i laget :D Kul och lite grinig match som Modo vann tillslut med 4-1.

Därefter drar vi mot Brändåsen, på den berömda 25+25-årsfesten!
Var rätt mycket folk, bra musik och vi hade trevligt!

-- -- -- -- --

Söndag morgon,
klockan ringer 09.00, en timma innan bilen ska avgå mot Göteborg!
Väl framme i Göteborg knallar vi runt lite på stan innan vi styr labbarna mot Liseberg !
Med lite uppträdanden och massa ljusslingor tyckte jag att det var ganska mysigt :D
Eller hur Lollo? ;)

Sen när vi väl kom hem var jag så trött att jag somnade nästan på en gång! vid 24 snåret med andra ord!

Sådär, det var min helg lite "sammanfattat" haha!

Nu väntar en jobbvecka som avslutas med en jobbfest på fredag eftermiddag.
Och på lördag är det födelsedagsfest för min Nancy <3

Nu måste jag verkligen jobba igen, usch vad mycket jag skrev idag..

Hade bra allesammans!

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0